I Sverige ökar antalet vräkningar som berör barn. Att bli vräkt får ofta allvarliga konsekvenser, med både personligt lidande och stora kostnader för samhället. Ingen vill att barn ska behöva uppleva en vräkning och därför samarbetar Kronofogden, länsstyrelser, kommuner och hyresvärdar för att förebygga vräkningar.
Verkställda vräkningar som berör barn
Mål 1: Ingen fattigdom
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (barn/100 000 inv) |
---|---|---|---|
0 |
Falkenberg |
2008 |
0,0 |
1 |
Falkenberg |
2009 |
2,5 |
2 |
Falkenberg |
2010 |
0,0 |
3 |
Falkenberg |
2011 |
0,0 |
4 |
Falkenberg |
2012 |
7,2 |
5 |
Falkenberg |
2013 |
0,0 |
6 |
Falkenberg |
2014 |
0,0 |
7 |
Falkenberg |
2015 |
7,0 |
8 |
Falkenberg |
2016 |
2,3 |
9 |
Falkenberg |
2017 |
4,5 |
10 |
Falkenberg |
2018 |
6,7 |
11 |
Falkenberg |
2019 |
17,6 |
12 |
Falkenberg |
2020 |
4,3 |
13 |
Falkenberg |
2021 |
4,3 |
14 |
Falkenberg |
2022 |
4,3 |
15 |
Falkenberg |
2023 |
4,2 |
16 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2008 |
1,9 |
17 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2009 |
2,7 |
18 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2010 |
0,6 |
19 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2011 |
5,3 |
20 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2012 |
1,9 |
21 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2013 |
7,8 |
22 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2014 |
0,9 |
23 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2015 |
6,0 |
24 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2016 |
1,4 |
25 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2017 |
1,4 |
26 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2018 |
1,1 |
27 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2019 |
3,8 |
28 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2020 |
4,5 |
29 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2021 |
2,6 |
30 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2022 |
2,8 |
31 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2023 |
2,6 |
32 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2008 |
4,5 |
33 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2009 |
5,9 |
34 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2010 |
5,7 |
35 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2011 |
6,2 |
36 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2012 |
7,9 |
37 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2013 |
4,9 |
38 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2014 |
3,9 |
39 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2015 |
2,6 |
40 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2016 |
1,8 |
41 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2017 |
3,1 |
42 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2018 |
2,7 |
43 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2019 |
4,7 |
44 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2020 |
3,1 |
45 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2021 |
4,1 |
46 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2022 |
3,5 |
47 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2023 |
4,1 |
48 |
Riket |
2008 |
7,7 |
49 |
Riket |
2009 |
6,6 |
50 |
Riket |
2010 |
6,7 |
51 |
Riket |
2011 |
7,0 |
52 |
Riket |
2012 |
6,0 |
53 |
Riket |
2013 |
5,2 |
54 |
Riket |
2014 |
4,7 |
55 |
Riket |
2015 |
4,8 |
56 |
Riket |
2016 |
3,9 |
57 |
Riket |
2017 |
3,9 |
58 |
Riket |
2018 |
4,4 |
59 |
Riket |
2019 |
4,5 |
60 |
Riket |
2020 |
4,3 |
61 |
Riket |
2021 |
5,5 |
62 |
Riket |
2022 |
5,5 |
63 |
Riket |
2023 |
6,4 |