Cykling är ett hållbart trafikslag som idag beräknas förhindra en mängd dödsfall och sjukdomsfall i Sverige. Nationellt finns miljömål om att andelen transporter med cykel ska öka. Längden cykelväg är en central faktor för att främja resande med cykel.
Cykelväg i kommunen
Mål 11: Hållbara städer och samhällen
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (meter/invånare) |
---|---|---|---|
0 |
Falkenberg |
2012 |
2,5 |
1 |
Falkenberg |
2013 |
2,7 |
2 |
Falkenberg |
2014 |
2,8 |
3 |
Falkenberg |
2015 |
2,7 |
4 |
Falkenberg |
2016 |
2,8 |
5 |
Falkenberg |
2017 |
2,7 |
6 |
Falkenberg |
2018 |
2,7 |
7 |
Falkenberg |
2019 |
2,8 |
8 |
Falkenberg |
2020 |
2,9 |
9 |
Falkenberg |
2021 |
3,0 |
10 |
Falkenberg |
2022 |
3,0 |
11 |
Falkenberg |
2023 |
3,1 |
12 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2012 |
2,0 |
13 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2013 |
2,0 |
14 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2014 |
2,1 |
15 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2015 |
2,6 |
16 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2016 |
2,6 |
17 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2017 |
2,6 |
18 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2018 |
2,6 |
19 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2019 |
2,6 |
20 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2020 |
2,6 |
21 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2021 |
2,7 |
22 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2022 |
2,9 |
23 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2023 |
3,1 |
24 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2012 |
1,2 |
25 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2013 |
1,4 |
26 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2014 |
1,6 |
27 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2015 |
1,9 |
28 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2016 |
2,3 |
29 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2017 |
2,6 |
30 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2018 |
2,7 |
31 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2019 |
2,8 |
32 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2020 |
2,9 |
33 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2021 |
2,9 |
34 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2022 |
3,0 |
35 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2023 |
3,1 |
36 |
Riket |
2016 |
2,1 |
37 |
Riket |
2017 |
2,2 |
38 |
Riket |
2018 |
2,2 |
39 |
Riket |
2019 |
2,3 |
40 |
Riket |
2020 |
2,4 |
41 |
Riket |
2021 |
2,5 |
42 |
Riket |
2022 |
2,5 |
43 |
Riket |
2023 |
2,6 |