Gå direkt till sidans innehåll

Nytillkomna bostäder i kollektivtrafiknära läge

Mål 11: Hållbara städer och samhällen
Mål 11: Hållbara städer och samhällen
Indikator SDG. 11. 16

En förutsättning för att kollektivtrafiken ska användas i så hög grad som möjligt är att den finns inom ett rimligt avstånd. När nya bostäder planeras behöver de vara i kollektivtrafiknära läge för att öka sannolikheten att de som flyttar in använder sig av den.

Andel nytillkomna bostäder (under det aktuella referensåret) i det geografiska området, som har en trafikerad hållplats inom 500 meter

Rad-id Mätområde Datum Värde (%)

0

Falkenberg

2014

93

1

Falkenberg

2015

74

2

Falkenberg

2016

91

3

Falkenberg

2017

89

4

Falkenberg

2018

93

5

Falkenberg

2019

80

6

Falkenberg

2020

91

7

Falkenberg

2021

62

8

Falkenberg

2022

94

9

Hallands läns kommuner (ovägt medel)

2014

86

10

Hallands läns kommuner (ovägt medel)

2015

66

11

Hallands läns kommuner (ovägt medel)

2016

74

12

Hallands läns kommuner (ovägt medel)

2017

72

13

Hallands läns kommuner (ovägt medel)

2018

87

14

Hallands läns kommuner (ovägt medel)

2019

73

15

Hallands läns kommuner (ovägt medel)

2020

80

16

Hallands läns kommuner (ovägt medel)

2021

77

17

Hallands läns kommuner (ovägt medel)

2022

75

18

Mindre stad/tätort (ovägt medel)

2014

60

19

Mindre stad/tätort (ovägt medel)

2015

69

20

Mindre stad/tätort (ovägt medel)

2016

68

21

Mindre stad/tätort (ovägt medel)

2017

69

22

Mindre stad/tätort (ovägt medel)

2018

80

23

Mindre stad/tätort (ovägt medel)

2019

79

24

Mindre stad/tätort (ovägt medel)

2020

77

25

Mindre stad/tätort (ovägt medel)

2021

71

26

Mindre stad/tätort (ovägt medel)

2022

81

27

Riket

2014

87

28

Riket

2015

87

29

Riket

2016

89

30

Riket

2017

90

31

Riket

2018

91

32

Riket

2019

90

33

Riket

2020

89

34

Riket

2021

88

35

Riket

2022

89

Uppdaterad: 2024-10-14