En förutsättning för att kollektivtrafiken ska användas i så hög grad som möjligt är att den finns inom ett rimligt avstånd. När nya bostäder planeras behöver de vara i kollektivtrafiknära läge för att öka sannolikheten att de som flyttar in använder sig av den.
Nytillkomna bostäder i kollektivtrafiknära läge
Mål 11: Hållbara städer och samhällen
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Falkenberg |
2014 |
93 |
1 |
Falkenberg |
2015 |
74 |
2 |
Falkenberg |
2016 |
91 |
3 |
Falkenberg |
2017 |
89 |
4 |
Falkenberg |
2018 |
93 |
5 |
Falkenberg |
2019 |
80 |
6 |
Falkenberg |
2020 |
91 |
7 |
Falkenberg |
2021 |
62 |
8 |
Falkenberg |
2022 |
94 |
9 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2014 |
86 |
10 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2015 |
66 |
11 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2016 |
74 |
12 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2017 |
72 |
13 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2018 |
87 |
14 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2019 |
73 |
15 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2020 |
80 |
16 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2021 |
77 |
17 |
Hallands läns kommuner (ovägt medel) |
2022 |
75 |
18 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2014 |
60 |
19 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2015 |
69 |
20 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2016 |
68 |
21 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2017 |
69 |
22 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2018 |
80 |
23 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2019 |
79 |
24 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2020 |
77 |
25 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2021 |
71 |
26 |
Mindre stad/tätort (ovägt medel) |
2022 |
81 |
27 |
Riket |
2014 |
87 |
28 |
Riket |
2015 |
87 |
29 |
Riket |
2016 |
89 |
30 |
Riket |
2017 |
90 |
31 |
Riket |
2018 |
91 |
32 |
Riket |
2019 |
90 |
33 |
Riket |
2020 |
89 |
34 |
Riket |
2021 |
88 |
35 |
Riket |
2022 |
89 |